18 mars 2010

Vecka 27+1

Igår var en sån dag då det inte var en lugn stund.
Började morgonen med en ctg för att kolla bebisens hjärtslag samt sammandragningar, låg kopplad en halvtimme.
Sen fortsatte dagen med fler prover, urin-cervix och blodprov.
Och sen så avslutades dagen med ett nytt ctg.
Det var inte många stunder jag var själv.

Och idag har jag varit på nytt ultraljud.
Tappen är oförändrad vilket numera känns ok då jag vet att så länge jag ligger ner så har Quark en chans.

Gjorde även ett tillväxtultraljud.
Och kan ni tänka er, Quark väger över kilot!!!
1190gram...

Det känns fantastiskt, han väger nu mer än sin bror.

Känslan går inte att beskriva men jag försöker hålla kvar den så länge det går.
Jag vet att snart kommer den känslan gå över till oro.

Nytt mål: söndag!

1 kommentar:

daniel sa...

Va bra!!! Ligg nu ner och jäs ordentligt! kram från dos.