30 mars 2010

49 dagar

Idag går jag in på min 49:onde dag som sängliggandes... 7 veckor!

Självklart är jag otroligt glad över att Quark fortfarande ligger kvar i magen, har aldrig varit såhär gravid, såhär härligt rund om magen.
Jag kan inte längre jämföra de olika graviditeterna och det är på gott och ont.
Nu analyserar jag varje minsta grej som händer.
Som tur är så händer det inte speciellt mycket, Quark sparkar på och ingen vattenavgång eller blödning har kommit...

Det är knappt så jag vågar skriva det, jag vill inte "jinxa" nånting.

Men...

Att ligga ner ungefär 23 timmar om dygnet är superjobbigt.

Det är inte så att jag önskar att Quark kommer ut men jag önskar att jag kunde ta en promenad.
Ta en pedikyr.
Gå till frissan och fixa nya slingor och klippa mig. (ser förjäkligt ut nu med utväxt och hår som börjar bli alldeles för långt)
Börja köpa barnprylar, titta på barnvagn och köpa kläder.

Det känns jobbigt att jag inte kommer att få en sån graviditet som jag alltid önskat mig...
Jag skulle vilja gå runt på stan, ta en fika och visa upp min underbara mage.
Men inget utav det kommer att hända...

Jag trodde att det skulle bli bättre den här gången men jag känner mig fortfarande snuvad på allt!

Inga kommentarer: