10 januari 2010

Vikten...

Jag har börjat oroa mig över min vikt.

Med Adam gick jag upp 10 kilo tills han föddes i v27+3 och utav dem gick jag bara ner 5 kilo under förra året...

Vilket innebär att jag redan från början hade en liten "övervikt" så nu när jag är i vecka 18-19 så känns det som om det kommer att sluta på ett tresiffrigt antal i slutändan och det känns inte roligt alls.

Men det är svårt att komma igång med träningen...

...och att sluta äta...

Så jag har anmält mig till vattengympa, 1 gång i veckan i 5 veckor.
Den börjar om två veckor och förhoppningsvis så lättar mitt hjärta lite grann då jag iallafall gör nåt åt saken.

Helst önskar jag att jag kunde skita i vikten helt, jag är ju ändå gravid.
Men samvetet finns alltid där...

2 kommentarer:

Lotta sa...

millan, ta en sak åt gången nu.. vikten ordnar sig sen, försök att inte tänka på det hela tiden, det kan stressa dig. kram

Charlotta sa...

Jag kan bara hålla med Lotta...
Strunta just nu i din vikt njut utav din gravilitet och Micke..
Man blir hur galen som helst när man ställer sig på vägen hos mvc... men försök att slå bort det och lev i stället.

Älskar dig

Lotta