16 april 2010

Att få må helt okej

Det känns underligt att jag faktist mår okej.
Efter att ha mått dåligt så länge så är det här en känsla som känns ganska obekant.

Jag har mått bra i flera dagar, känt mig hoppfull och faktist kunnat våga planera framåt.

Jag och kuratorn har börjat skriva ett förlossningsbrev, jag och Micke har börjat kolla på barnvagn och diskutera namn.
Saker jag inte trodde för ett par veckor sen att jag skulle våga göra...
Då trodde jag att om jag gjorde det så skulle nåt hända, att allt skulle skita och vi skulle få åka hem utan bebis än en gång.

Men nu.

Nu kan jag faktist se oss med en liten knodd och det känns fantastiskt. :)

Har varit och gjort ett tillväxt-ultraljud idag och h*n väger över två kilo nu.

2179 gram.

Min underbara lilla Quark, du börjar bli riktigt stor nu och jag känner av dig varje dag, särskilt när du kickar på mitt revben, det högra...
Det verkar vara din favoritsyssla, kicka på mitt högra revben.
Men det är helt okej, kicka på du! Då vet jag att du lever. :)

1 kommentar:

Charlotta sa...

Halloo på er gulliga familj...

Vad underbart att Quark har vuxit från 1631g till 2179g på 15 dagar...
Det måste kännas underbart...

Många kramar
Lotta