7 augusti 2010

Igår..

... var den jobbigaste dagen som mamma hittills.

Vi var på BVC och efter att läkaren tittat och känt på G så beslöts det att ett Microlax skulle ges.

Men inget händer, G försöker bajsa men det kommer absolut ingenting.
Han skriker och gråter och likaså jag.
Att se sin son ha så ont och inte kunna göra nåt var fruktansvärt...

Efter en timme på BVC och inget bajs kommer så tyckte de att vi skulle åka till akuten.
Så sagt och gjort, vi åker till Danderyds barnakut och får träffa läkare.

Ett vattenlavemang görs på honom och äntligen kommer bajset.

Det blev en lång dag så både jag och G somnade tidigt, han vid åtta och jag vid nio.

Läkarna säger att det kan hända att små barn får problem att bajsa efter ett par månader och det är inget ovanligt att det kan gå upp till två veckor innan de bajsar.
Även fast man helammar!

Jag fick "order" om att testa äta katrinplommon för att se om det sätter igång hans mage. Och att ge honom messmör blandat med bröstmjölk.

Så nu hoppas vi verkligen på att allt kommer igång för det här vill jag inte utsätta honom för igen...
Och inte mig själv heller...

Inga kommentarer: