5 maj 2010

Dumma vattenavgång...

Jag har verkligen ingen lust att ligga här på sjukhuset.

När jag blev inlagd i torsdags blev jag återigen tillsagd att vara sängliggandes men idag så fick jag börja röra på mig vilket är superskönt.
Jag har börjat oroa mig mer och mer för förlossningen, att jag inte ska orka så därför är det skönt att jag nu får röra på mig och mjuka upp de få muskler som finns kvar.

Jag vet att bebben mår bäst utav att vara kvar i magen så länge som möjligt men jag pallar inte att ligga här så länge till.

Men vi har fått en plan iallafall, sätter inte förlossningen igång utav sig självt så blir det igångsättning när jag kommit in i vecka 36+0 så det är bara två veckor kvar.

Två veckor kvar på sjukhuset, jag ska försöka stå ut.

Jag är nu varit sjukskriven i 12 veckor, utav dem så har jag tillbringat cirka 9 på sjukhuset.
Under alla dessa veckor så är det vissa som har hört av sig en eller flera gånger men några som jag trodde brydde sig om mig har inte hört av sig alls, inget sms eller samtal.
Det kan jag tycka är ganska konstigt, vänner borde ju förstå att det här har varit fruktansvärt traumatiskt för mig så jag skulle ha uppskattat att få ett sms iallafall...

Nåja *suck* jag ska inte klaga, de har nog fullt upp med sina egna liv och problem...
Jag kan ju inte stå i centrum för alla.

3 kommentarer:

Mestis sa...

Hej gumman!

Skönt att höra att slutet snart är nära för dig/er =) Du/ni har kämpat på bra!!!
Och visst kommer belöningen vara enorm då ni äntligen kommer att få hålla om er lillx.

Jag kan bara prata för mig själv.. Men jag tror många kanske vrt rädda för att säga Hej! Att man inte vet vilka knappar man tryckt på. Om du skall bryta ihop mm. Att man kanske inte vågat ta för sig lr vetat vad man vågat fråga/prata om. Jag skulle hälsat på dig både hemma och på sjukan, men våra möten bokades av. Då det kom det ngt i mellan för oss båda. Men jag kan lova dig att om jag foprtfarande får så är jag uppe och hälsar på dig innan den lillx kommit.

Fortsätt nu att vara en duktig kicka.. knip hårt, så syns vi snart! Vill ju få se dig och din fina mage innan den är borta =))

Kramar dig!

Malin sa...

Trist att du känner att dina vänner inte hör av sig.
Jag kan ju bara säga att för min del så glömmer jag bort att höra av mig. Följer dig via bloggen, så jag har koll på dig i alla fall. =)
Många kramar från M
som just nu har en kräksjuk lilleman att vårda. suck...

lilla angelyne sa...

Hej!

Ramlar in här från något håll och tror att vi tidigare följts åt en tid i försökertråden i änglaforum på FL. Vi förlorade vår Troy i juli-08.

Nåväl. Vill bara lämna ett litet spår och värmande tankar.

Stort lycka till!
Kram
Sandra