17 februari 2010

Vecka 23+0

och en hel vecka på sjukhuset...

Jag har inte riktigt haft lust att blogga.

Men veckan har gått relativt bra. Vissa dagar har gått snabbt, andra har segat fram.
Det är otroligt mycket känslor som kommer upp till ytan nu när jag ligger här.
Jag är självklart fruktansvärt rädd för att bebisen ska komma för tidigt...

Igår var iallafall en bra dag.
Fick bla vara med i en ny studie som går ut på att man tar prov ifrån tappen och kollar protein halten (om jag minns rätt).
På så sätt kan man få fram ifall det är en födelse på gång inom två veckor.
Min prov blev negativt så det kändes otroligt skönt att få höra.
Nu vet man ju inte om studien stämmer men om den gör det så är det ju bra.

Har fått ny tid för cervix-ultraljud på måndag och efter det tar man ställning om jag ska få komma hem och vara i sängläge eller om jag ska stanna kvar.
Det är skiftande känslor angående det.
Självklart skulle det vara skönt att vara hemma bland sina egna saker men samtidigt vet man att om nåt händer så är det bättre att vara på sjukhuset för då kan man få svar och hjälp snabbt.

Men jag försöker att inte oroa mig för det utan ta en dag i taget.

Små mål och varje dag ett kryss i almanackan för varje dag jag får behålla bebisen i magen.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Positiv energi till dig och "bebben". Kram Pillan.