11 november 2010

Tårta

Jippie idag blir Gabriel 6 månader!

Jag kan inte fatta att han har varit här i sex månader, i sex månader har vi fått se honom växa och utveckla sig.

Jag kommer ihåg första gången då jag och Gabriel verkligen fick kontakt.
Det var en fredag och jag satt med honom i mitt knä.
Han tittade på mig och log.
Då var han en månad gammal. Exakt.

Just där och då släppte jag ner garden.

Just där och då vågade jag äntligen släppa in honom i mitt hjärta.

Innan var jag rädd för att något skulle gå snett, att Gabriel skulle lämna oss och jag skulle få vara kvar med ett brustet hjärta igen.

Men i den stunden då han tittade på mig och log visste jag att han var här för att stanna.

Och vips, nu är han sex månader gammal!
Och jag och Micke har firat med tårta... :)

1 kommentar:

Charlotta sa...

Grattis Gabriel på din 6 månarsdag

Från fam Hörner